Kiirtee
IDEEAUTOD

LEXUS LF-1 LIMITLESS

Täiesti uus kontseptsioon tegi oma debüüdi Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel DETROITis, 2018. aasta 15. jaanuaril. Just nagu sulametallil, mis sepistatakse peeneks Jaapani mõõgaks, on Lexuse LF-1 Limitless kontseptsioonil potentsiaali kujundada Lexuse luksusliku linnamaasturi lipulaeva tulevikku.

Lexus rajas luksusliku linnamaasturi turusegmendi kakskümmend aastat tagasi RX 300 ülemaailmse debüüdiga Detroidis. See on endiselt enimmüüdud luksuslik linnamaastur, hoolimata peaaegu 50 konkurendi sisenemisest antud turusegmenti.

Nüüd tutvustab Lexus LF-1 Limitless uut luksussõiduki žanrit: linnamaasturite lipulaeva. Lexus LF-1 Limitless ühendab jõudluse luksusega, olles Lexuse tehnoloogia, innovatsiooni ja disaini uusima arengu musternäide.

Piiramatu potentsiaali ning võimalustega LF-1 sobitub meie klientide mitmekülgse elustiiliga. Samuti on sel lai jõuallikate valik. LF 1 saab olla hübriid, pistikhübriid, bensiinimootoril põhinev või isegi täiselektriline. 2025. aastaks on kõik Lexuse mudelid üle maailma saadaval kas spetsiaalse elektrifitseeritud mudelina või elektrifitseeritud valikuvõimalusega.

DISAINIKEEL

Innovaatiline LF 1 loodi California CALTY Design uurimiskeskuses. Selle disainikeele juured peituvad lihtsas, kuid elegantses disainikontseptsioonis, mida iseloomustab sulav katana. Disain ühendab vedela metalli kujundid traditsioonilise Jaapani mõõga teravate servadega. Ettekujutus sulava voolava massi muutumisest tahkeks oli aluseks LF 1 Limitlessi sujuvale, kuid samas agressiivsele disainile. 

See on meie visioon uuest lipulaevast, mis on kombinatsioon linnamaasturi võimekusest ja tippsedaanide luksusest

Kevin Hunter, CALTY Design Research Inc. president. 

"LF-1 Limitlessi kontseptsioon sisaldab tulevikulist tehnoloogiat, luues samas äärmiselt positiivse sõidukogemuse nii juhile kui ka kaasreisijatele." - Kevin Hunter, CALTY Design Research Inc. president.

See kõik saab alguse õigetest proportsioonidest. Lexus LF-1 sportlik profiil meenutab pigem klassikalist reisimiseks sobilikku sõidukit kui universaali. Koos kabiiniga, mis paigutub sügavale tagaveolise sõiduki kere sisse, ja agressiivsete 22-tolliste ratastega loob LF-1 võimsa hoiaku, mida võib märgata esimesest silmapilgust. Madal katusejoon ja kõrgem sõiduasend rõhutab veelgi enam, et tegemist on jõulise ja samas praktilise linnamaasturiga.  

Sarnaselt teistele Lexuse mudelitele, on ka LF-1 iluvõre üldise disaini põhielement. LF-1 disainimisel on seda aga veelgi edasi arendatud ja lisatud on detaile, mis viitavad iluvõrele juba sõiduki tagaosas, kulgedes sujuvalt sõiduki esiosa suunas. Võre ise on kolmemõõtmelise disainiga ja selle värvid on välja töötatud CALTY uurimiskeskuses. Kesksest embleemist eemale kiirgavad servad viitavad magnetväljast tekkinud metalliosakeste paigutusele. Kroomi asemel kasutab LF-1 iluvõre ümber LED-valgustust, mis mõjub sooja tervitusena.  

„Lexuse mudelid nagu RX on aidanud kaasa luksusmaasturite kategooria ülemaailmsele populaarsusele. See uus linnamaasturi kontseptsioon hõlmab kõrgetasemelist võimekust ja praktilisust, mida täiustab põnev ja emotsionaalne disain. Usume, et see loob antud kategoorias täiesti uued ootused,” ütles Lexus Internationali president Yoshihiro Sawa.

Profiilis on LF-1 puhul selgelt märgata sujuvalt eest taha kulgevat küljejoont, mis on kontrastiks keerukamatele pindadele. Kere disainis on rõhutatud ka tagumisi rattaid, mis annavad LF 1-le klassikalise "muskelautosid" meenutava kokapudeli kuju. 

Lexuse LF-1 katuse tagaosas tõmbab pilku jagatud spoiler, kuid huvitavaid detaile leidub tagumise kereosa juures igal sentimeetril. Kaunilt kujundatud avad igas nurgas võivad näida väljalasketorudena, kuid tegelikult on tegemist tagaratastest mööduva õhu väljalaskeavadega. Skulptuursete tagatulede kohal on suur klaas, mis ulatub üle tagumiste istmete ja võimaldab tänu jagatud spoilerile ulatuslikku vaadet mõlemas suunas. 

LUKSUSLIK MUGAVUS

CALTY salongi eesmärgiks oli luksusliku mugavuse pakkumine igale reisijale. LF-1 järgib Jaapani omotenashi ehk külalislahkuse traditsiooni, tervitades kõiki sisenejaid võrdse entusiasmiga. Kokpit, kust on eemaldatud kõiksugused häirivad tegurid, võimaldab juhil keskenduda maksimaalselt sõitmisele. Seetõttu on näiteks analoognupud asendatud liikumise abil juhitavate süsteemidega ja otse ees asuva minimalistlikku ekraaniga. 

Kõrvalistuja ruum sõiduki esiosas on varasemaga võrreldes avatum, sellel on vähem juhtnuppe ja lai selge armatuurlaud. Tagumistel reisijatel on samad istmed, mis ees, suur jalaruum ja individuaalsed ekraanid kliimaseadme reguleerimiseks või meelelahutuseks. 

Sõiduki sisemus on kaunistatud metallilise viimistlusega, mis on täiuslik segu roosast kullast ja vasest, sarnanedes sõiduki välisvärviga. Tänu satiinviimistlusele on sel aga soojem ilme. Täiendavad metallilised aktsendid kogu salongis on kontrastiks tumeda Cocoa Bean nahkkatte ja Chiffon White perforeeritud nahaga kaetud istmetega.

Interjööri välimuse ja tunnetuse osas mängib võtmerolli ka valgustus. START-nupu vajutamine lülitab sisse mitmekülgse valgustuse, mis on mõjutatud kasutusel olevast sõidurežiimist. Luksuslikuma efekti saavutamiseks on puidust ukseliistudel väikesed perforatsioonid, mis võimaldavad miniatuursete LED-ide valgusel paista erinevates värvides ja täiendavad seeläbi laevalgustust.

LF-1 luksuslikkust võimendab moodne tehnoloogia, mis võimaldab käed-vabad juhtimist, pidurdamist, kiirendust ning tulede ja signaalide kasutamist. 

Sõidumugavuse suurendamiseks on kõik jõuülekande juhtnupud ja režiiminäidikud roolil, et võimaldada juhil keskenduda täielikult eesolevale teele. Tulemuseks on sujuv ja muretu sõit, maksimaalne efektiivsus ja väiksem õnnetuste oht. Roolile paigaldatud labad aitavad sportlikuma sõidu puhul vahetada käike manuaalrežiimis, samal ajal kui rooliosa alumises osas olevate nuppude abil saab sisse lülitada standardsed sõidurežiimid, näiteks parkimise ja tagurdamise.

Samuti on olemas neljamõõtmeline navigatsioonisüsteem, mis põhineb traditsioonilistel süsteemidel, lisades võrrandisse nüüd ka aja. See toimib sõitjate jaoks uksehoidjana, ennustades juhi ja reisijate vajadusi liikumise, liikluse ja tee põhjal, arvestades planeeritud teekonda. Süsteem oskab soovitada kütusepeatusi, puhkepause ja restorane, pakkudes isegi hotellibroneeringuid. Navigatsiooni- ja marsruuditeave kuvatakse armatuurlaual asuval ekraanil, tagaistmete meelelahutusekraanidel või juhtmevabalt ühendatud reisijate tahvelarvutites ja nutiseadmetes.

Puutetundlikud juhtnupud on kergesti ligipääsetavad 4D-navigatsioonisüsteemi ja integreeritud meelelahutusekraanilt kui ka rooliliideselt. Nahaga kaetud keskkonsooli sisseehitatud puutepadi võimaldab andmete sisestamisel märgituvastust. Täiendav kontroller tagaistme keskkonsoolis võimaldab reisijatel reguleerida mugavuse ja meelelahutusega seotud valikuid.

Oma uuendusliku tehnoloogia ja kütkestava stiiliga Lexus LF-1 Limitlessi kontseptsioon esindab kõike seda, mida Lexus soovib pakkuda tulevastele luksuslikkust väärtustavatele klientidele.