Kiirtee
ELEKTERTOITEGA IDEEAUTOD

TULEVIKUVISIOON TOKYO AUTONÄITUSEL

Lexus esitles 26.10−5.11.2023 toimunud esimesel Tokyo autonäitusel mitut uut elektertoitega ideeautot. Lähtudes näituse teemast „Elektrisõidukite kasutamise piiride avardamine“, andis ettevõte põhjaliku ülevaate sellest, kuidas ta kasutab uute liikuvusvõimaluste pakkumiseks maksimaalselt ära elektrifitseerimise võimalusi ja uusi tehnoloogiaid.

Lexus esitles autonäitusel elektrisedaani ideeautot LF-ZC, mis annab aimu 2026. aastal turule tulevast uuest sõidukist, ja elektrilise esinduslinnamaasturi ideeautot LF-ZL.

Lexus on olnud tehnoloogiavaldkonna teerajaja alates ettevõtte loomisest 1989. aastal ning pannud proovile luksusautode turu tavasid ja pakkunud klientidele järjepidevalt uut väärtust. Olles nüüdseks saavutanud üleilmse tuntuse luksusliku elustiili brändina, jätkab ettevõte selliste autode ja lahenduste väljatöötamist, mis ületavad kliendi ootusi.

Lexuse eesmärk on saada 2030. aastaks akutoitega elektrisõidukite brändiks Euroopas ja 2035. aastaks kogu maailmas. Selle eesmärgi saavutamiseks võetakse sõidukitel kasutusele täiesti uus moodulkonstruktsioon ja uuenduslikud tootmistehnoloogiad ning tehakse täielikult ümber sõidukite tarkvaraplatvorm.

Mõlemal ideeautol on järgmise põlvkonna täisdigitaalne juhikoht, mis võimaldab meelihaaravas sõidukeskkonnas intuitiivselt ja mugavalt kasutada olulisi juhtelemente. Uus operatsioonisüsteem Arene võimaldab funktsioonide järkjärgulist uuendamist, et pidada sammu ohutussüsteemide ja multimeediafunktsioonide arenguga.

SÕIDUOMADUSED

Lexus soovib oma järgmise põlvkonna elektriautode arendamisel suurendada sõidurõõmu ning juhi ja sõiduki vahelist ühtsustunnet. See hõlmab elektriautodele omaste inertsiomaduste ärakasutamist ning DIRECT4 nelikveosüsteemi (mis praegu on olemas mudelil RZ 450e) sujuva veojõu juhtimise ja juhtimissüsteemi intuitiivse, lineaarse juhitavuse lisamist.

Arene’i arendamisega soovib Lexus pakkuda isikupärastatud sõidukogemist, keskendudes ideaalse tasakaalu leidmisele kiirenduse, kurvissõidu ja pidurduse vahel. Eesmärk on riist- ja tarkvara sünergia abil luua parim võimalik sõiduk igale kliendile. Tutvu mudelite LF-ZC ja LF-ZL individuaalsete, järgmise põlvkonna omadustega allpool.

TULEVIKUVISIOONID

LF-ZC

LF-ZC sümboliseerib Lexuse elektriautode arendamise teekonda oma elegantsete proportsioonide, madala raskuskeskme, ruumika salongi ja meeliköitva disainiga, kus on ühendatud funktsionaalsus ja ilu, ning lubab ühtlasi vaimustavat sõidukogemust.
TULEVIKUVISIOONID

LF-ZL

LF-ZL-i ideeauto võimaldab heita pilgu tulevikku, kus liikuvuse, inimesed ja ühiskonna saab ühtseks tervikuks liita. Auto kohandab end juhi soovide järgi – saab selleks vihjeid juhi harjumustest – ning annab isikupärastatud soovitusi, võimaldades enneolematut suhtlust. Esindusmudeli eesmärk on aidata inimestel elada nii, nagu nad soovivad, ning ühtlasi anda positiivne panus inimese isiklikku ümbrusesse, laiemasse keskkonda ja ühiskonda tervikuna.
Ideeautod LF-ZC ja LF-ZL on teerajajad ning traditsioonide proovilepanijad, mida iseloomustavad disain, tõhusus ja jõudlus. Mõlemad pakuvad innovaatilisi ja moodsaid tehnoloogilisi lahendusi, esindavad tulevikumõtlemist ning edendavad Lexuse eesmärki saada Euroopas elektriautode brändiks 2030. aastaks ja kogu maailmas 2035. aastaks.

UUS MOODULKONSTRUKTSIOON

Lexuse uue põlvkonna akutoitega elektriautodes on kasutusel uus moodulkonstruktsioon, mis jaotab sõiduki kere kolmeks osaks: esi-, kesk- ja tagaosa. See on võimalik tänu gigavalule, mis annab suurema vormivabaduse. Osade integreerimine suurendab kere jäikust, tänu millele paraneb lineaarne loomulik sõidukidünaamika.

Keskosas paiknev aku tagab konstruktsioonimõju puudumise ees ja taga. Ühtlasi võimaldab see uute akutehnoloogialahenduste hõlpsat integreerimist, nii et tulevikuarendus saab toimuda kiiremini.

Tootmisprotsessis kasutatakse iseliikuvat koosteliini, kus autod liiguvad autonoomselt läbi kõigi tootmisetappide. Sõiduk saab ise sõita, kasutades vaid akut, mootorit, rattaid ja juhtmevabu terminalikomponente. Konveierilindist loobumine tootmisliinil võimaldab tehast paindlikumalt kujundada, vähendada masstootmise ettevalmistusaega ja investeeringukulusid.